יום שלישי, 25 במרץ 2014

שמינית גמר אליפות העולם בכדוריד נשים: פולין - רומניה

 פולין





 

במשחקי הכדורגל באולימפיאדת ברלין 1936, נבחרת שבדיה פגשה את יפן. היפנים הדהימו את השבדים בריצה בלתי פוסקת והתאבדות על כל כדור, מה שגרם לשדר השבדי לקרוא כמה פעמים בתסכול: "יפנים, יפנים, יפנים בכל מקום", משפט שהפך לקאלט בשבדיה. אחרי מוקדמות מונדיאל 2013 בכדוריד, שבהן שבדיה פגשה את פולין, לא יהיה מפתיע אם השבדים יחליפו את המשפט ל"ווֺיטאס, וויטאס, ווֺיטאס בכל מקום". אלינה וויטאס (Wojtas) הפולניה הובילה את נבחרתה לניצחון גדול ומפתיע, כשהיא כובשת תשעה שערים ונמצאת בכל מקום על המגרש.

 

                    

וויטאס המקשרת, שמתנשאת לגובה של 1.91 מ' וסימן ההיכר שלה הוא העלאת שרוול החולצה מעל הכתף,  מובילה את נבחרתה גם בטורניר הזה. וויטאס מתבלטת בזריקה אימתנית בהתקפה, כשהחיסרון שלה הוא דווקא הגנה רכה יחסית. שאר נבחרתה מוכשרת פחות ומציגה בעיקר לחימה, לצד כמה שחקניות טובות כמו קרולינה קודלאץ וקינגה ביזדרה.

רומניה


 

הקבוצה הרומנית באיה מארה הרשימה העונה בליגת האלופות, כשאמנם לא הצליחה להעפיל לשלב המרכזי, אך נתנה הצגות גדולות נגד הייפו ותורינגר, עם קהל נהדר ומשחק מהיר. נבחרת רומניה מזכירה את באיה מארה, עם אותם יתרונות של אוהדים שמגיעים לכל מקום ושחקניות שרצות לכל מקום, החטאות בסיטונות של זריקות 7 והגנה רכה מדי לפעמים. זה לא מפתיע, כי נבחרת רומניה מתבססת על שחקניות באיה מארה, ובראשן השוער פאולה אונגוראנו והקיצונית ימנית אדריאנה "אדה" נצ'יטה. היתרון של הנבחרת הוא שיש לה גם שחקניות חזקות מקבוצות נוספות, ובראשן הפיבוטית הקשוחה אואנה מנאה (Manea) מקרים לובליאנה והמרכזת הנפלאה כריסטינה נאגו (Neagu), המנהיגה של הקבוצה הזאת ושל כל קבוצה שהיא נמצאת בה. נאגו סבלה מפציעה בעונה שעברה והעונה חוזרת לעצמה בהדרגה, כשהיא סובלת מכאבים שמונעים ממנה להיות אחת השחקניות הטובות בעולם, כפי שהיתה לפני הפציעה. היא עדיין השחקנית החשובה ביותר של הנבחרת, והיכולת של רומניה לזכות במדליה תלויה הרבה בה.

 



 

המשחק


רומניה, מוכשרת, מנוסה ועמוקה יותר, עם אלפי אוהדים ביציע ועם ניצחון מרשים על הונגריה בשלב הבתים, מועמדת לניצחון. פולין, שהפסידה לספרד ונורבגיה במשחקים צמודים בבית המוקדם, הוכיחה שהיא יכולה להקשות על כל נבחרת. רומניה אמורה לנצח אבל רק אחרי משחק מעניין ופתוח.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה