יום רביעי, 26 במרץ 2014

לקראת סוף השבוע באירופה: פרנצווארוש, בודוצ'נוסט ושאר ירקות

סוף שבוע מרתק מחכה לחובבי כדוריד הנשים האירופאי, כשנשארו שני מחזורים לסיום שלב הבתים בליגת האלופות.

שבת, 16:00, ליגת האלופות: תורינגר (גרמניה) - ורדאר (מקדוניה) 

ניצחון של תורינגר יבטיח לה את העלייה, אחרת היא תצטרך לנצח במיטיילנד. הפסד של ורדאר והיא לא תהיה תלויה בעצמה (היא תצטרך לקוות לניצחון של תורינגר במיטיילנד).

תורינגר לא היתה אמורה להיות במצב הזה. עם ארבע פצועות מאז תחילת שלב הבתים היא לא היתה אמורה לנצח ב-3 מ-4 משחקיה. רק שלתורינגר יש אקס-פאקטור, הקהל. 1800 צופים שממלאים את האולם ומוחאים כפיים במונוטוניות מחרידה, באותו קצב קבוע בכל ההתקפות של הקבוצה. הם אפילו לא משתמשים בידיים שלהם כדי למחוא כפיים, יש להם מין עיתונים מגולגלים שהם משתמשים בהם, וכך הם לא מתעייפים לעולם. בהתחלה זה נחמד. אחרי שישים דקות רצופות, זה בלתי נסבל. היריבות לא מסוגלות להתמודד עם מחיאות הכפיים המלאכותיות הנוראיות האלה. גם אני לא. אז עם כל ההתלהבות מההתעלות של שחקניות תורינגר, תשאלו את עצמכם: האם אנחנו באמת רוצים שאלפי מוחאי כפיים גרמנים ינהרו לפיינל-פור בבודפשט כדי למחוא שם כפיים?




19:15, ליגת האלופות: לארוויק (נורבגיה) - קרים (סלובניה)

משחק חסר חשיבות בין שתי קבוצות שאיבדו את סיכוייהן לעלות.

21:15, רבע גמר גביע המחזיקות: פרנצווארוש (הונגריה) - ויבורג (דנמרק)

אוהו, כמה שאוהדי פרנצווארוש עצבניים. קודם כל, אוהדי פרצווארוש תמיד עצבניים. שנית, הקבוצה שלהם ספגה ארבעים שערים במשחק הראשון בין הקבוצות, והפסידה 40-32 לקבוצה ששיחקה בלי ארבע שחקניות פצועות. שלישית, כי המאמן של ויבורג, כריסטיאן דלמוסה, היה כל כך מרוצה מהקבוצה שלו שהחליט לעשות שכיבות סמיכה באמצע המשחק:



לא חכם לעצבן את הפרנצווארושים, שהם גם ככה בין האוהדים החמים ביותר באירופה. כדי להרגיע את אוהדיהן ולעלות לשלב הבא, הפרנצווארושיות יצטרכו להתחיל לשמור, ואחרי המשחק הקודם רצוי שייזהרו מהמרכזת השבדית של ויבורג, איסבל "בלה" גוּלדן (Bella Gullden). גולדן פתחה רע את העונה ונשארה בצילן של שתי מרכזות אחרות בקבוצה. שתיהן נפצעו, וגולדן נאלצה לקחת את המושכות. במשחק הראשון נגד ההונגריות היא היתה בשיאה, עם 11 שערים וניהול משחק מבריק. גולדן התפרסמה בזמן האולימפיאדה האחרונה אחרי שביל סימונס, אולי עיתונאי הספורט הפופולרי באמריקה, ציין אותה ואת חברותיה בטור שלו: "ציינתי שבמשחק היו מעורבות נשים דניות ונשים שבדיות? תהיו המומים לשמוע שהיציעים היו מלאים - זה היה כאילו שלחו קריאת חירום לסוטים ברחבי לונדון. למרות שהיו כמה חתיכות בכל קבוצה, איסבל גולדן היתה מי שבלטה לעין: בלונדינית אטרקטיבית שהיא הגירסה השבדית לסטיב נאש, מישהי שהיא מוכשרת לא פחות משהיא יפה".

גולדן, שחקנית מצוינת שמתאמנת קשה ומקדישה את עצמה לכדוריד, ראויה ליותר מהתייחסות כזאת למראה שלה (לזכותו של סימונס ייאמר ששאר הטור שלו מצוין, רק תדלגו על חמש הפסקאות הראשונות שלא קשורות לכדוריד). הפרסום אולי לא הזיק לגולדן,שסרטון פרסומת קצר שלה זכה ליותר מ-80,000 צפיות אחרי שסימונס שלח אליו את הקוראים, אבל היא בוודאי מעדיפה שיתייחסו אליה בזכות היכולת הספורטיבית שלה. אם היא תמשיך ביכולת מהמשחק הראשון, זה בדיוק מה שיקרה.

ראשון, 16:00, ליגת האלופות: סבהוף (שבדיה) - מיטיילנד (דנמרק)

סבהוף איבדה סיכוי לעלות ואיבדה גם שחקנית מפתח, ג'ני אלם, שנפצעה לחודש. מיטיילנד (FCM) חייבת לנצל את זה כדי לנצח, ואז ניצחון בית במחזור האחרון נגד תורינגר יספיק לה כדי לעלות לפיינל-פור.

ראשון, 20:15, ליגת האלופות: בודוצ'נוסט (מונטנגרו) - גיור (הונגריה)

שתי הקבוצות הבטיחו את העלייה לפיינל-פור, והמשחק ביניהן הוא על המקום הראשון. המיקום אמנם חסר חשיבות, בכל מקרה עוד לא ידוע מי תסיים ראשונה בבית המקביל, אבל המשחק הוא תירוץ טוב להיזכר באווירה המטורפת שהיתה במשחק הגמר ביניהן לפני שנתיים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה